blog Darka Wołowskiego
Blog > Komentarze do wpisu

Puchary po polsku

Inauguracja fazy grupowej Ligi Europy, czyli coś, co miało być dla polskich klubów świętem, stało się jego zaprzeczeniem.

Kilka tygodni temu Zbigniew Boniek kpił z Michała Probierza, gdy przed meczem eliminacji Ligi Europy wystawił rezerwowych w ligowym starciu w Kielcach. Prezes PZPN nie bez racji nazwał amatorami piłkarzy, którzy nie są w stanie grać co trzy dni. Sygnał od trenera Jagiellonii był jednak oczywisty. Stawiał rywalizację w Europie, a właściwie tylko jej namiastkę (w końcu to były tylko eliminacje), ponad zmagania krajowe. Wydaje się to oczywiste, logiczne, uzasadnione wobec mizerii międzynarodowych wyników polskich klubów. Probierz potraktował prawo gry w pucharach jak nagrodę za ligowy wysiłek całego sezonu.

Jagiellonia w kwalifikacjach przepadła, Lech jak wszyscy mistrzowie Polski od dwóch dekad do Ligi Mistrzów się nie dostał. Cieszyliśmy się za to, że po raz drugi w Lidze Europy zagrają dwa kluby ekstraklasy. Wczoraj nadszedł 17 września 2015 roku, który w naszym kalendarzu piłkarskim powinien być zaznaczony na czerwono. Mistrz i wicemistrz Polski mieli zacząć żmudny proces podnoszenia międzynarodowego prestiżu naszej ligi. I co się stało? Legia przegrała w Danii po samobójczym golu jednego z tych piłkarzy, którzy w ekstraklasie uchodzą za gwiazdy. Pokazując przy tym futbol słaby, chaotyczny i bezrefleksyjny.

Potem na pusty stadion w Poznaniu wyszedł Lech, bo jego kibice (tak wierni i wzorowi ponoć) urządzili sobie protest. Szefowie klubu ogłosili, że priorytetem jest liga, a trener Maciej Skorża wystawił taki skład, by oszczędzić liderów na ligowy mecz z Jagiellonią. I koło się zamyka? Błędne koło.

To wszystko wygląda na totalne pomylenie pojęć. Rozumiem, że tragiczny start mistrza Polski w ekstraklasie mógł pomieszać w głowie szefom Lecha i jednemu z najlepszych ligowych szkoleniowców. Nie ma jednak wątpliwości, kto z dwójki Probierz, czy Skorża ma zdrowsze, racjonalniejsze poczucie hierarchii celów. Spychanie rywalizacji europejskiej na drugi plan wygląda na rodzaj paranoi. Stąd remis u siebie z Belenenses teoretycznie najsłabszą drużyną grupy. To mocno ogranicza szanse na awans. Mistrz Polski sam pozbawił siebie okazji odbicia się od dna kryzysu. To wygląda na podstawianie nogi samemu sobie.

Miało być świątecznie, jest śmiesznie - czyli jak to w naszej piłce ligowej.

 

czwartek, 17 września 2015, wod

Polecane wpisy

Komentarze
2015/09/18 00:04:51
Ktoś jeszcze się będzie upierać przy stwierdzeniu, że polskie kluby to Europejskie średniaki ? ;)
Co rok to samo, płonne nadzieje, pompowanie hajpu i jęk zawodu...
Kiedy wy się nauczycie?
-
2015/09/18 00:12:38
Matko Boska,na to "granie" Legii nie dalo sie patrzec.Dobrze ze jednoczesnie obserwowalem LFC bo inaczej chyba bylbym zmuszony wylaczyc telewizor.
A bojkot tak zwanych "kibicöw" Lecha to jakas paranoja,podobnie jak bajdurzenie zarzadu,ze "odpuszczamy puchary".Profesjonalizm "made in Poland"-;)
PS Jak na to,ze Liverpool zastosowal rotacje w skladzie to mecz wygladal przyzwoicie.Cieszy powröt Lallany (lubie tego grajka ),wynik jest sprawiedliwy,no i Angole nie olali LE-:)
-
2015/09/18 09:08:44
Wstyd, obciach i żenada kwadratowa. Patrzeć się na to nie dało, wenezuelskie seriale mają więcej tempa i emocji, niż wczorajszy mecz Legii. Nawet samobój Kucharczyka był tak samo beznamiętny, co cała reszta. Przykro to pisać ale skoro się przemęczyłam i obejrzałam całość to gdzieś muszę wylać z siebie frustrę kibica. Bleeeee... Najlepsze były memy pomeczowe, szkoda, że nie przyznają za to choćby pół punktu;).
Leszka nie widziałam, wystarczyło mi wcześniejszej udręki.

Strach się bać, co będzie z Napoli:D
-
2015/09/18 10:55:22
Ciekawa informacja dla posiadaczy NC+
Dla tych którzy posiadają w pakiecie NC+ kanały Canal+ dostaną od dziś za darmo kanały Eleven sports, do 15 października ;)

Minus jest taki, że jako posiadacz Netii miałem okazję oglądać mecze na Eleven i jakość obrazu w porównaniu do C+ jest słaba jak na HD :/
-
2015/09/18 20:41:30
Tak to wszystko jest śmieszne... - tylko jakoś mi nie do śmiechu. Niestety to przede wszystkim żałosne. Żałośni kibice, żałosny zarząd, żałosny trener.
A zawodnicy tak żałośni, że aż śmieszni. Każdy marzy o kontrakcie w zagranicznym klubie, a jak ma możliwość pokazania się na tle zagranicznego rywala to... - powiedzcie mi co to było, bo ja nie potrafię tego nazwać.
Oglądając mecz Lecha, patrząc na pusty stadion i zawodników na boisku miałem refleksję, że ten stadion trzeba rozebrać, miejsce zaorać i posadzić pyry. Byłoby po poznańsku.
A co do Legii to mecz zapamiętałem tylko z Furmana podającego rękę sędziemu, starając się skrócić dyskwalifikację. Gdyby z takim refleksem zareagował na pierwszą żółtą kartkę nie musiałby tego robić.
-
2015/09/18 22:21:42
@czerstwy_daktyl
-:)-:)-:)
-
2015/09/19 10:44:59
@alp

A z frekfencją na meczu Lecha to nie było przypadkiem tak, że z racji tego iż UEFA ze sprzedaży biletów miała przekazać 1 uero na uchodźców to nikt nie przyszedł ?
Oficjalna strona Lecha się o tym rozpisuje oraz WP Lech nie chce wspierać uchodźców

Akurat pod tym względem jest to na plus dla kibiców bo i ja sam jestem przeciwko islamizacji europy i sprowadzaniu tu brudasów.
-
2015/09/19 14:33:48
I kolejny fantastyczny sędzia. Costa powinien wylecieć za czerwień, poleciał Gabriel. Taki fajny mecz, a taki chu.owy sędzia.
-
2015/09/19 14:47:23
Nie raz sie zastanawialem jakim cudem Costa.ma.licencje na granie i dzis znow sie zastanawiam czemu nikt mu jej nie odbierze... Masakra... Nienawidzilem tej malpy w Atletico a w Chelsea ten facet jest jeszcze gorszy... Oby znalazl sie jakis Witsel czy Moreno i polamal tego chorego pojeba...
-
2015/09/19 16:21:53
Benzema... Haha
Ja mam nadzieję że zimą przyjdzie jakiś napastnik bo ten gość to padaka...

Arbitrzy typowo po hiszpansku, Granada ma prawo czuć się oszukana.. Eh..
-
2015/09/19 16:26:29
A w Hiszpanii standard, sędziowie znowu nie pomagają Realowi, to się już robi żałosne.
-
2015/09/19 16:39:52
ten klub powinno się zniszczyć
najpierw pomogli im z Szachtarem , sędzia widział , że może być różnie skoro mierda do 55 minuty prowadziła tylko 1-0 po błędzie bramkarza z drużyną grającą w 10-ciu, dziś jeśli mierda wygra to tylko dzięki sędziom , jeśli ten prawidłowy gol dla granady zostałby uznany to mierda na pewno by przegrała

odnośnie cl , to już nie pierwszy raz , że sędziowie jednego dnia pomogą hiszpańskiej drużynie( mierda madryt) a następnego okradną (Barcelona)

jutro śmiało można obstawiać , że sędzia okradnie Barcelonę , jak na razie tak jest w każdym meczu tego sezonu ( 4 różne rozgrywki) - trudno te niby błędy nazwać przypadkiem
-
2015/09/19 16:51:21
Hahahah , a też żałosny frajer nabija statystykę porażek ;D .

@ynwa

Jak Ty możesz jakkolwiek "bronić" tego typa ;D
-
2015/09/19 17:52:24
Real słaby , Navas fantastyczny . Gdybym miał możliwość to bym Ancelota za te obwisłe jaja powiesił za ten kryminał z Ikerem .
-
2015/09/19 17:59:49
A obejrzałem sobie mecz Realu. Poza dosyć fajną choć niestety nieskuteczną grą Granady z meczu zapamiętam tradycyjne...

zapodaj.net/c68439fd94d94.jpg.html

:)
-
2015/09/20 13:20:39
@kani
"Upierdliwy" jestes-:) Powtörze sie,ze Wengera nie bronie ale Arsenalu bylo mi wczoraj najzwyczajniej szkoda.Moze przesadze ale Costa powinien przez FA dostac trzy mecze kary a sedzia na pare kolejek powinien pöjsc w odstawke.Jak za te wyczyny napastnik Chelsea nie zobaczyl czerwonej kartki?to jest dla mnie zagadka.
A propos sedziego:wedlug statystyki wyszukanej przez mojego syna (aczkolwiek bez 100% gwarancji) ten pan prowadzil od sezonu 09/10 15-nascie meczöw Arsenalu.Bilans:1-5-9-----nie zebym sie czegos doszukiwal-;)
A tak w ogöle to ten wynik jest mi nawet na reke,pod warunkiem,ze LFC wygra dzisiaj.
Bez napinki-sedzia pomögl Realowi?
-
2015/09/20 15:54:35
Gdzie pomógł, to tylko bełkot bordowych frustratow. Granada tylko strzeliła bramkę i sędzia jej nie uznał. Czy była prawidłowa? Niech odpowiedzą kibice Realu..
-
2015/09/20 16:55:38
@ynwa

Na Twoje pytanie można odpowiedzieć jakże stałym bordowym tekstem "sędzia widocznie tak uznał" lub "takimi meczami wygrywa się ligę" ewentualnie "Arbitrzy nie mają fotokomórek" etc ;)

Niestety błąd w meczu Realu świadczy jedynie o tym jak słabe jest sędziowanie w Hiszpanii które od 5 lat pikuje w dół. Trzeba było oglądać inne spotkania kolejki to dostrzegłbyś komu arbitrzy też pomogli i jak...

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że poziom sędziowania robi się chory na całym świecie, kolejny przypadek mamy z Tevezem - (dosłownie kalka tego co zrobił Moreno czy zawodnik Romy) - Tak jest. tu też nie było ani czerwa, ani żółtej, ani nawet rzutu wolnego... Piłkarski świat spada na psy a ratunkiem dla niego według FIFA są białe i zielone kartki... Pieprzyć logikę ;)
-
2015/09/20 18:03:47
@t-m-z
Zapytalem poniewaz opröcz Chelsea-Arsenal nie widzialem wczoraj nic wiecej (nie sama pilka czlowiek zyje-:) a czytalem,ze Granada zdobyla prawidlowa bramke.
Sedziowanie spada wszedzie na psy i pisalem o tym tutaj.
FIFA to skorumpowana organizacja,nastawiona na generowanie zysköw dla wlasnych potrzeb i majaca w "glebokim powazaniu" pilkarzy oraz kibicöw.
Ponadto kazdy w miare obiektywny kibic pilki noznej,nawet jesli z calego serca jest za jakas druzyna,musi przyznac,ze byly,sa i beda mecze w ktörych sedzia sprzyjal jego klubowi.
Dotyczy to oczywiscie w röwnym stopniu Barcy jak i Realu,wiec nie ma o co sie napinac.
-
2015/09/20 19:13:11
Glupi,glupszy,Liverpool!!!To powinni pokazywac na szkoleniach-jak remisowac wygrany mecz.Kibice Realu narzekali (czesciowo slusznie) na Ikera a co ja mam powiedziec,jak od trzech lal musze patrzec na tego pacana Mignoleta.Tylko durny Rodgers nie widzi,ze to jest recznik nie bramkarz.
Dobry Boze za cos pokaral ten klub takimi palantami.O niewykorzystanej 1000% szansie Coutihno lepiej nie wspomne,zeby sie jeszcze bardziej nie wk....
Barca ratuj-:)......möj humor i niedzielny wieczör
-
2015/09/20 19:40:07
@ynwa

Pisałem wcześniej, że Granada ma prawo czuć się pokrzywdzona ale będąc obiektywnym w tym samym meczu arbiter mógł podyktować karnego dla Realu. Sytuacja z kategorii tych w których 6 gwizdnie, 4 nie. Warto widzieć więcej ;)
Dzisiejsze mecze w Hiszpanii tez pokazały ciekawe rzeczy więc biadolenie, że pomagają Realowi jest równie sensowne co wiara, że wygra się w totka ;)

Przy meczu LM tez był płacz a potem wykręcanie kota ogonem gdy arbiter w meczu Barcy też nie wywiązał się z roli ;) No ale wiadomo, Real kupił kolejny raz arbitrów, dlatego od 5 lat pomimo wykupywania pomocy sędziowskiej ma 1 LM i CDR.
-
2015/09/20 21:06:59
Munir wciaz za cienki w uszach, nawet na takie słabiutkie Levante.
-
2015/09/20 21:13:08
A tak BTW - CR to nurek i ostatnio sporo bólu dupy tu jest o jego gestykulacje.. A jak tam Neymar ? ;) A no tak... Wiadomo, przeciwnik podciął;)
-
2015/09/20 22:21:08
a nie podciął? :)

poza tym, zawsze można powiedzieć, że to nie Neymar symulował, a 'poziom sędziowania w Hiszpanii pikuje' ;)
-
2015/09/20 22:26:08
Dobrze jest wygrać mecz kiedy sporo graczy podstawowego składu odpoczywa. Młodzi się ograją może trochę choć widać, że droga jeszcze daleka przed nimi.
A w środę kolejny ciężki wyjazd. Mam nadzieję, że z takim samym skutkiem jak poprzednie ligowe wyjazdy w tym sezonie.
-
2015/09/20 22:33:48
@jakwaszk

No tak, bo sędziowanie w Hiszpanii stoi na najwyższym poziomie w ostatnich latach :)
Trollować też trzeba umieć leszczu ;)

Messi, mistrz karnych... To w sumie też wyjaśnia ból dupy o każdego karnego CR`a ;)
-
2015/09/20 23:02:04
Ty, a tak serio, nie widziałeś tego, że typ zachaczył Neymara?:)

Ja nic nie trolluję, po prostu spijam słowa z Twych ust i po prostu zamineniam w Twoich wypowiedziach 'Real' na 'Barca' albo 'CR' na 'Neymar' :)
-
2015/09/21 01:03:12
@t-m-z

Naprawdę sądzisz, że jakikolwiek kibic Barcelony może mieć do Messiego żal o niestrzelone karne? Albo, że może być to powodem "bólu dupy" w kontekście strzeleckich rekordów Ronaldo? ;-)

Jedyny niestrzelony karny jaki kojarzę, który miał naprawdę duże znaczenie, to ten z półfinału LM z Chelsea. Z ciekawości pogooglałem, bo moja pamięć futbolowa nie jest długoterminowa, no i trafiłem tu. Szczerze, to nawet nie chce mi się weryfikować tych wyników pod kątem ich wpływu na tytuły, bo.... wystarczająco dużo tytułów Messi zapewnił nawet czasem pudłując z 11 metrów. Jest wielki, mógł być jeszcze większy - no trudno, nie wyszło.

Gdzie Ronaldo do tego? Jak dla mnie może mieć nawet średnią 3 gole na mecz, wszystkie z karnych jeśli lubi, gdyby miało to w dalszym ciągu przynosić tak sporadyczne tytuły dla Realu, przy pełnych gablotach Barcy :-)

---

Moje oglądanie ostatnio jest fatalne, zawsze jakieś ogarnianie dzieciaków, kąpiele, kolacje. Rzucam jednym okiem, bardziej słucham wręcz. Dziś tylko kawałek naprawdę oglądałem, z córką na klacie ;-) Ciężko się w związku z tym dyskutuje, bo detale mi umykają. Tak czy siak fajnie, że młodzi mają szanse gry (co tam z Sandro? wydawało się, że pod koniec jakąś kontuzję złapał), że Barca przebija mur nawet bez kluczowych zawodników, że Messi is all in ;-) Bartra dziś poza golem chyba dobrze w obronie (na tyle ile oglądałem, to miał kilka naprawdę dobrych interwencji), więc pogłoski o jego końcu chyba przesadzone :p

Jeszcze tylko słowo o Eleven. Odświeżałem dziś stronę ze 20 razy na przestrzeni meczu, bo zrywało transmisję. W okolicach 80 minuty w ogóle nie chciało wznowić streamu, dopiero wyłączenie przeglądarki w TV i ponowne włączenie zadziałało, ale z 5 minut nie oglądałem (nie widziałem np. przestrzelonego karnego). Tragedia to jest, a niestety Vectra nie planuje wprowadzenie kanałów do oferty :/ Jestem wściekły na C+ i co kolejkę ta wściekłość się odnawia....
-
2015/09/21 08:30:57
@wierone

To zależy czy kibić czy "kibice" z tej strony ;)
Bo tu wchodząc to jak do gimbazy lub gorzej. Aż dziw bierze, że po meczu nie wysypały się trolle, może w końcu jakieś "bany" po pierwszej wywiadówce ? :)

Mnie tam na dobrą sprawę nie obchodzi CR jako całokształ a jako człowiek Realu a to co dla Realu lub w Realu robi jest imponujące. Choć wkurwiające są pewne rzeczy i czekam na trenera który mu w końcu odbierze rzuty wolne i wprowadzi dyscyplinę taką jaką wprowadził Mou, bo tylko za jego ery było widać CR`a zaangażowanego w defensywę i w ofensywę.

Co do Eleven - ja nie mam pojęcia jak oni w ogóle mogli dostać prawa do transmisji...
I czy aby pieniądze na prawa nie poszły kosztem jakości. Posiadam Eleven w Netii i jakość obrazu jest na prawdę kiepska jak na HD, w porównaniu do C+ to już w ogóle nie ma o czym mówić. To samo tyczy się dźwięku, tam gdzie na odbiorniku TV skala 12/50 wystarcza by zagłuszyć wszystkich i wszystko to na Eleven trzeba oglądać na głośności 25/50 a dźwięk i tak jest stłumiony jak przez karton.

Podziwiam tych którzy oglądają Eleven na streamie bo ruskie sopcasty mają po stokroć lepsze transmisje (porównywalne do C+).
-
2015/09/21 09:09:00
"To zależy czy kibić czy "kibice" z tej strony ;)
Bo tu wchodząc to jak do gimbazy lub gorzej. "

A gdzie jest lepiej? ;)
Serio pytam, bo jeszcze nie trafiłam w polisz Internetach na racjonalny zakątek, w którym można sobie sensownie popisać o lidze hiszpańskiej bez chlapania się w szambiarce:D

Meczu nie widziałam, kto w ogóle wymyślił mecze o 16-tej, kiedy człowiek jest w środku życia, to ja nie wiem;). Z relacji kumplowskiech wiem już, że jak będziemy tak grali w Bilbao to nas zbiją:D. Ale do środy nie zamierzam się tym przejmować. A potem zobaczę. Generalnie chciałabym zobaczyć Kroosa w formie, bo jak dla mnie wlazł w sezon umiarkowania (łagodne określenie) a zamiast się rozkręcać to się skręca w drugą stronę. Dość niepokojące.

I jak patrzę na tabelę to mam za każdym razem wrażenie widząc na ostatnim miejscu Sevillę, że ktoś się pomylił. Ha!

Z rodzimego podwórka mamy takie hasło w domu: Termalica na mistrza Polski! Trzymamy kciuki;)
-
2015/09/21 09:22:13
@wirone
Ja oglądam Eleven na TVN Player, nie tnie, nie zrywa, jakość znośna choć HD to nie jest, ale z dźwiękiem dramat. Zwykle wyłączam dźwięk bo leci kilka czy nawet kilkanaście sekund wcześniej niż obraz, więc zanim jeszcze zawodnicy się zbliża się do pola karnego wiesz już czy będzie bramka, bez sensu. Jest za darmo to oglądam, ale musiałbym być niespełna rozumu by za coś takiego płacić po 30 września, wolę ruskie streemy. Mam Canal+ w Multimedii i jak patrzę na jakość nadawania LM to wciąż nie mogę odżałować utraty La Liga.

Co do meczu, dużo rezerwowych zawodników, a z powodu kontuzji były to dość głębokie rezerwy, mimo to mecz całkiem niezły, dopiero po zejściu Sergio Barca straciła płynność w grze i kontrolę nad środkową strefą boiska. Widać jak kluczowy to piłkarz i na pewno żaden Gumbau go nie jest w stanie zastąpić nawet w meczu z takim Levante. Sędziowanie znów bardzo słabe, dwa karne odgwizdane prawidłowo, choć była jeszcze nie odgwizdana ręka, ale już mniejsza z tym, najbardziej porażają błędy liniowych przy ocenie spalonych Levante: tam gdzie było ok były gwizdki tam gdzie był spalony akcja była puszczana, naliczyłem chyba z pięć takich sytuacji głównie na niekorzyść gości, w większości nie były to nawet sytuacje stykowe.

Na koniec jeszcze o Ter Stegenie, w środę popełnia wątpliwy zdaniem wielu (również mnie) błąd, ale trąbią o tym wszyscy, jest wielka krytyka, choć to był strzał życia, no ale bramka bardzo medialna. Wczoraj błąd bezdyskusyjny, ale krytyki wielkiej nie ma, no cóż zdarza się jak to w pracy bramkarza :)
-
2015/09/21 09:35:21
@t-m-z
Niezależnie od oceny tego co pisałeś (porównywanie tego co zrobił swego czasu Pepe, ze starciem Suareza i Szczęsnego) przesadziłem ze środkami ekspresyjnymi za co przepraszam. Choć zdarza się to tutaj nader często nigdy do tej pory nikogo nie obrażałem i nie zamierzam.
-
2015/09/21 09:48:37
@balonowka

No w internetach ciężko o popisanie w ten sposób.
Najlepiej można to czynić na forach gdzie masz moderację i kogoś kto ogarnie bajzel ;)

@martinus
Ja żalu nie mam, wielu zdarza się palnąć coś pod wpływem chwili, złości czy frustracji ;) Na tym blogu to norma więc mnie nie ruszają obelgi. Plus dla Ciebie, że stanąłeś ponad antypatie i przeprosiłeś ;)

Jeśli chodzi o Ter Stegena, to nie miałem osobiście ochoty dolewać oliwy do ognia ;)
Neymar zaliczył nurka i wszystko było ok, więc na błąd Ter Stegena pojawił by się jakiś Kibic (huehue) wyjaśniający jak to skomplikowany tor lotu miała piłka, sytuacja była nie zbyt jasna dla bramkarza którego zmylił obrońca, trajektoria, wiatr, czynnik X a nawet Y a w ogóle to arbiter pomógł ;)
Cieszy mnie jedynie to, że finalnie MATS nie trafił do Realu choć chciałem tego parę lat temu mówiąc, że chłopak ma niezaprzeczalnie talent do bronienia... Nie mnie jednak na dzień dzisiejszy zjada go Leno ;)
-
2015/09/21 09:56:58
"Na koniec jeszcze o Ter Stegenie, w środę popełnia wątpliwy zdaniem wielu (również mnie) błąd, ale trąbią o tym wszyscy, jest wielka krytyka, choć to był strzał życia, no ale bramka bardzo medialna. Wczoraj błąd bezdyskusyjny, ale krytyki wielkiej nie ma, no cóż zdarza się jak to w pracy bramkarza :)"

Wynik czyni cuda;)
-
2015/09/21 10:14:25
Trudno dzis porównywać Leno do Ter Stegena, bo nie wiemy jak brmkarz Bayeru spisywałby się w naprawdę wielkim klubie, presja i oczekiwania nieporównywalne, to zwłaszcza na pozycji bramkarza jest bardzo ważne, wielu nawet starszych bramkarzy sobie z tym nie radzi. Dlatego doświadczenie na tej pozycji jest tak ważne i dlatego to Bravo jest numerem jeden w Barcelonie. Ter Stegen powinien być wdzięczny Enriqe za wiarę w niego i minuty, które dostaje w pucharach, mimo kiepskiego początku sezonu, ja w niego wierzę, oby on sam tej wiary nie stracił.

Na chwilę obecną z bramkarzy młodego pokolenia na prawdziwym topie są Courtois i De Gea, reszta to co najwyżej obiecujący bramkarze. Zwłaszcza gra Belga bardzo mi imponuje, taka pewność, regularność w tym wieku, po prostu klasa.

@balonowka
Masz rację, choć dla mnie wynik środowego spotkania był najmniejszym zmartwieniem.
-
2015/09/21 10:23:53
Interwencja Ter Stegena oczywiście kiepska, osobiście nie mogę się doczekać powrotu Bravo. Marc może i jest zdolny, na pewno potrafi bronić, ale brakuje mu odpowiedzialności za zespół i wynik. Gdzieś w tych jego interwencjach widać efekciarstwo, a nie zwykłą chęć bronienia. Zalecałbym mu mniej gwiazdorzenia, a więcej skupienia.

@t-m-z

Nie wiem czy piszesz o sytuacji Neymara, którą widziałem, ale jeśli myślimy o tej samej to tam jak najbardziej był kontakt ze stopą. Jak się biegnie, to niewiele trzeba by stracić równowagę, takie zahaczenie nogi powoduje to, że nie staje się nią tak jak trzeba, traci się rytm i łatwo się przewrócić. Nie było tam widać niczego "dodanego od siebie", po prostu utrata równowagi w biegu. Czepianie się tego w kontekście Ronaldo wiecznie rozkładającego ręce i błagającego o wapno jest moim zdaniem nie na miejscu ;-)

"Mnie tam na dobrą sprawę nie obchodzi CR jako całokształ a jako człowiek Realu a to co dla Realu lub w Realu robi jest imponujące"

Bez ironii: co konkretnie robi dla Realu? Bo że w Realu pracuje na swoje statystyki to wiem.
-
2015/09/21 10:28:50
Courtois jest dla mnie zjawiskiem, i oceniam go wyżej niż DDG, choć pewnie to głównie z tego powodu, że mam jakby spory kłopot z "rodowodem" Davida. Bo nie da się ukryć, że ratuje dupsko ManU zawodowo.

Jestem ciekawa, jak z presją poradzi sobie Keylor, bo wystartował mocno ale wiadomo, że ta passa będzie trwała do pierwszego "babola", celowo w cudzysłowiu, bo wiadomo, jak płynne bywają oceny w przypadku bramkarza. Zobaczymy, wydaje mi się, że chłopak ma dość stabilną psychikę, co przeważnie dobrze rokuje w obsadzie bramki. Nasz Wojtuś jest wyjątkiem;)
-
2015/09/21 10:39:55
Dla mnie również w faulu na Neymarze nie ma żadnych kontrowersji, obrońca nie trafia w piłkę, ale wkłada nogę pomiędzy nogi Neymara, Brazyliczyk w pełnym biegu oczywiście o nią zaczepia i się przewraca, tyle.

Gole Ronaldo coś tam jednak Realowi dają, choćby w ostatnim meczu z Schalke, bez CR to byłaby kompromitacja. Ja jednak wolę to co Messi wczoraj zrobił przy pierwszym (asysta) i ostatnim (rajd i bramka) golu dla Barcy, a co dla Ronaldo jest już nieosiągalne, niż lepszą skuteczność w karnych. Nie ma natomiast wątpliwości, że wolne z lewej strony pola karnego powinien wykonywać Neymar :)
-
2015/09/21 10:40:27
@wirone

Tam jest magiczne słowo "lub" właśnie po to by tacy jak ty nie mieli powodów do szukania drugiego dna. Mimo to mają. Cóż...
Tu znów zatem pozostaje posłużyć się wygodnym cytatem bordowych na usprawiedliwianie pewnych rzeczy, więc w kontekście pytania "Co Ronaldo robi dla Realu" odpowiem po bordowemu - "Jeden zawodnik nie jest w stanie zapewnić sukcesów drużynie".
Co Ronaldo dawał Realowi było widać niejednokrotnie Czy to u Pellegriniego czy u Mou. Uszczypliwie mogę odpowiedzieć, że dał nam "Calma" w najlepszym z możliwych momentów i miejscu doskonałym ;)

A statystyki Ronaldo jako zawodnika tylko na okres przypadający na grę w Realu są rewelacyjne :)
A no i tak, Ronaldo gra tylko dla siebie, bo przecież ma wyjebane w całą resztę...
Masz rację, to samo robi Messi ;) A nie.. czekaj.. On jest filarem drużyny, nie to co CR :D
-
2015/09/21 11:14:32
Tak na chłodno to mi sie wydaje, że w Realu na ten moment zależność pomiędzy Krychą a resztą drużyny jest w miarę zrównoważona jeśli chodzi o wkład w efekt. Serio oceniam to mniej więcej 50/50 - tyle samo on daje drużynie, co drużyna jemu. Być może jest to ostatni taki moment, biorąc pod uwagę jak rocznikowo to wygląda po całości, zmienne charakteru i przede wszystkim, gdzie mamy największy potencjał jako 11. Mam nadzieję, że nie dojdziemy do sytuacji, gdy cała drużyna 'pracuje' na Ronaldo i jego indywidualne rekordy bez znaczenia, choć wiem, że ta teoria ma i dziś wielu ślepych wyznawców. Spore nadużycie, choć faktem jest, że Krycha NIE jest liderem drużyny w tym sensie, że ciągnie ją za uszy, jak nie idzie. W ogóle po mojemu nie jest liderem, jest crackiem i gwiazdą. I wystarczy, tak właśnie jest wpasowany w drużynę, i całkiem sensownie (ciągle) to funkcjonuje. Tylko wolne powinni mu odebrać (Benitez odebrać;), bo to już nudno żenujące się robi, zwłaszcza, jak ma się na stanie Jamesa czy Garetha. No ale to każdy kibic ma jakąś bolączkę jak widać, bez tego nie ma zabawy;)
-
2015/09/21 13:28:15
@t-m-z

Ale ja ani słowem nie napisałem o Messim (w kontekście tego konkretnego pytania), bez ironii zapytałem i oczekiwałem rzeczowej odpowiedzi, a nie zlepku sarkastycznych uszczypliwości. Chciałem po prostu wiedzieć za co rzeczywiście cenisz Ronaldo i co zrobił (robi) dla Realu.

Nie mam zamiaru umniejszać jego osiągnięć, bo są kosmiczne. Po prostu to nie jest mój typ piłkarza (sportowca, człowieka) i moja perspektywa jest taka, że rzadko kiedy widać, by zależało mu na czymś więcej niż zaspokojeniu swojego ego. Miałeś szansę mnie przekonać, bo pytanie było - powtórzę po raz kolejny - zupełnie poważne, ale wybrałeś śmichy-chichy i wrzucanie do jednego wora "bordowych" :-)

@martinus123

Również uważam, że rzuty wolne z lewej strony powinien wykonywać Neymar.
sport.pl
Dariusz Wołowski: Piszę o piłce, o sporcie, o tym co wpadnie mi do głowy
top | © Agora SA | design by kate_mac